نام كاربري: كلمه عبور:

  متن خبر
سیاست های خوداظهاری و خودکنترلی در ارزیابی کیفیت کالا و خدمات

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران حمایت از بخش خصوصی و رفع مشکلات آنان را ضروری دانست و گفت: سازمان ملی استاندارد ایران همواره در صدد تسهیل و کیفی سازی صادرات و واردات است.

جهانبخش سنجابی شیرازی با اشاره به بند 24 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری اظهار داشت: به تاسی از فرمایش مقام معظم رهبری در این بند از سیاستهای ابلاغی، جهت گیری استاندارد در مسیر پوشش تمامی کالاها و خدمات است و محدود به فهرست کالاهای مشمول استاندارد اجباری نیست.

معاون ارزیابی کیفیت با بیان اینکه رویکرد سازمان ملی استاندارد ایران به سمت خوداظهاری و خودکنترلی در ارزیابی کیفیت کالا و خدمات است، افزود: در این طرح، مسئولیت اجرای استاندارد با تولیدکننده و واردکننده است و سازمان ملی استاندارد ایران نظارت اثربخش خود را ایفا می کند.

وی با اشاره به برنامه های آینده سازمان ملی استاندارد ایران در بخش کیفیت گفت : درآینده نزدیک، علاوه بر استاندارد های ملی ، استانداردهای منطقه ای ، بین المللی و کارخانه ای نیز ملاک عمل برای ارزیابی کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی خواهند بود.

سنجابی از تدوین مقررات جامع استانداردسازی، نظارت عالی بر شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده ( خودکنترلی و دگر کنترلی)، تمرکز ویژه سازمان در کنترل و نظارت سه گروه کالایی مواد غذایی، لوازم و قطعات خودرو ، تجهیزات انرژی بر،  تجدید نظر آئین نامه تایید صلاحیت شرکت های بازرسی کالا ، رتبه بندی شرکت های بازرسی، رعایت تمامی الزامات بر اساس استانداردهای مربوط در نمونه برداری کالا ، پیگیری حقوقی و قانونی در مقابل قصور شرکت های بازرسی در امور محوله و  به روز رسانی رویه های سازمان مطابق با رویه های جهانی در برنامه های آتی معاونت ارزیابی کیفیت خبر داد.

معاون ارزیابی کیفیت در خصوص سطح بندی آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده از جمله آزمایشگاه همکار، معتمد و مرجع (پژوهشگاه استاندارد) گفت: سطح معتمد از آزمایشگاهها درصدی از آزمایشگاه های همکار هستند که براساس شاخص های معین به منظور افزایش کیفیت خدمات آزمایشگاهی در کشور تبدیل به آزمایشگاه های معتمد با کارکرد منطقه ای خواهند شد.

وی در پایان از برگزاری نشست ملی شبکه آزمایشگاههای تعیین ماهیت در مردادماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در این همایش علاوه بر تبیین رویه های جدید سازمان ، استقرار نظام خود ارزیابی و خود کنترلی برای سه گروه کالایی و آماده سازی آزمایشگاه های مرتبط با آنها در دستور کار قرار خواهد گرفت.



تاريخ درج خبر: 1396/05/10 منبع خبر: پورتال سازمان ملی استاندارد ایران


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی انجمن در وب سایت منتشر خواهد شد
نظرهائی که حاوی تهمت یا افترا باشد  و یا  غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
نام
ایمیل
نظر*
 تکرار * :

© 1393
کلیه حقوق این سایت متعلق به انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران می باشد
926975