نام كاربري: كلمه عبور:

  متن خبر
سازمان ملی استاندارد دنبال تعامل با دیگر سازمان­ های دخیل در ایمنی و سلامت مردم است

صبح روز دوشنبه 25 بهمن ماه، اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران میزبان رییس و معاونان سازمان ملی استاندارد ایران بودند تا زمینه­ های همکاری دو نهاد بیش از گذشته فراهم آید.
به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل، در این صبحانه کاری، غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ضمن خیرمقدم و تشکر از رییس و معاونان سازمان ملی استاندارد ایران گفت: اتاق بازرگانی عضو شورای عالی استاندارد است و سازمان ملی استاندارد ایران نیز یکی از اعضای اتاق بازرگانی است و به همین دلیل این دو نهاد باید با هم قرابت بیشتری داشته باشند.
شافعی ادامه داد: متأسفانه در کشور ما موازی­ کاری زیاد است و دخالت­ های نابجای سازمان­ های دیگر در کار استاندارد، مشکلاتی را برای این سازمان به وجود می­ آورد.
شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران: سازمان ملی استاندارد ایران در اجرای عملی اصل 44 پیشگام بوده است.
وی افزود: من از شما سپاسگزارم که در اجرای عملی اصل 44 و واگذاری بسیاری از فعالیت­ ها به بخش خصوصی و شکل­ گیری کانون­ های استانداردسازی در بخش خصوصی پیشقدم بوده­ اید.
در ادامه این جلسه، پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران ضمن تشکر از رییس و اعضای اتاق بازرگانی برای دعوت و میزبانی این جلسه کاری گفت: در دو سال اخیر و با گشایش ­هایی که در عرصه سیاسی و بین­ المللی حاصل شد این سازمان نیز در بسیاری از فعالیت­ ها رشد چشمگیری داشته است.
وی اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد ایران در سال 2013 به خاطر شرایط بین­ المللی حتی نمی­ توانست حق عضویت خود در سازمان بین ­المللی استاندارد (ایزو) را پرداخت کند اما پس از اجرای برجام و با حل این مشکل نه تنها مشکل عضویت ما در ایزو حل شد بلکه رتبه ما در بین 163 کشور به رتبه 23 رسیده است.
پیروزبخت ادامه داد، همه فعالیت­ های سازمان ملی استاندارد ایران با دو هدف صورت می­ پذیرد: نخست، ارتقای تولید ملی از لحاظ کیفی و کمی  و دوم، حضور موثر در مجامع بین­ المللی به عنوان یک کشور رو به رشد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران درباره اهتمام این سازمان به واگذاری فعالیت­ ها به بخش خصوصی اظهار کرد: امروز به ازای هر یک کارشناس سازمان ملی استاندارد ایران دست کم 20 نفر کارشناس در خارج از سازمان به عنوان بازوی این سازمان فعالیت می­ کنند و بیش از 300 نفر از اساتید برجسته دانشگاه نیز با این سازمان همکاری دارند.
پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران : مردم باید به سازمان ملی استاندارد به عنوان یک ناظر آگاه نگاه کنند.
وی گفت: مردم باید به سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان یک ناظر آگاه نگاه کنند نه به عنوان یک پلیس و ما برای این تغییر نگاه باید فرهنگ سازی کنیم، به همین دلیل هم هست که خیلی اهل جار و جنجال نیستیم و نمی­ خواهیم مردم را نگران کنیم.
پیروزبخت با ذکر این نکته که سازمان ملی استاندارد ایران در برنامه ششم، در سیاست­ های کلی اقتصادی مقاومتی و منشور حقوق شهروندی جایگاه ویژه ای دارد متذکر شد: ما برای هر نوع همکاری سازنده با سازمان­ های دیگر مثل سازمان غذا و دارو، سازمان دفع آفات نباتی، سازمان دامپزشکی و به ویژه اتاق بازرگانی آمادگی داریم.
در ادامه این جلسه تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی، رییس کمیته­ ها و انجمن­ ها و فعالان اقتصادی دغدغه­ های خودشان را نسبت به برخی موازی کاری­ها در امور مربوط به استانداردسازی، ارزیابی کالاهای ورودی و خروجی، هزینه ­های سنگین آزمایش کالاها، طولانی شدن پروسه آماده شدن پاسخ آزمون­ها، تدوین استانداردهای مربوط به آیین کار و روش ­های اجرایی، تدوین استانداردهای مسئولیت اجتماعی و موارد دیگر مطرح کردند که رییس و معاونان سازمان ملی استاندارد ایران به موارد مطرح شده پاسخ گفتند.
پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در پایان گفت: ما هرگز نمی­ خواهیم با سازمان­ های دیگر تعارض داشته باشیم بلکه همواره به دنبال تعامل با دیگر سازمان­ ها بوده و هستیم به همین جهت نتیجه آزمایشگاه­ های دیگر را اگر بر مبنای استانداردهای بین­ المللی و ملی باشد می ­پذیریم و این نشانه تعامل سازمان ملی استاندارد ایران با دیگر سازمان­ های ذی­ربط است.


تاريخ درج خبر: 1395/11/25 منبع خبر:


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی انجمن در وب سایت منتشر خواهد شد
نظرهائی که حاوی تهمت یا افترا باشد  و یا  غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
نام
ایمیل
نظر*
تکرار * :

© 1393
کلیه حقوق این سایت متعلق به انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران می باشد
932829