نام كاربري: كلمه عبور:

  متن خبر
سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت :
کالایی که اطلاعاتش ثبت نشده باشد، قاچاق است

یدالله صادقی در ارتباط با شبکه‌های توزیع گفت: واحدهای صنفی، کالایی را که از مبادی واردات و یا تولید داخل به دستشان می‌رسد یا  از طریق شرکت‌های پخش مستقیماً در اختیار پنجره‌های توزیع می گذارند و یا از طریق سیستم بنکداری  محصولات را در اختیار خرده‌فروشان می‌گذارند تا به دست  مصرف‌کنندگان برسد .
وی اظهارامیدواری کرد : برای تسهیل دستیابی مردم به کالا تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای که هم اکنون  7 درصد سیستم توزیع کشور را در اختیار دارند ، افزایش یابد و افزود : 22 فروشگاه‌های اینترنتی در فضای مجازی کار می‌کنند که  وزارتخانه در صدد است به این شرکت‌ها نیز پروانه کسب بدهد تا با  نظارت بیشتری فعالیت کنند.
صادقی  پدیده قاچاق کالا را ناشی از عدم شفافیت نظام تولید و توزیع کالا در کشور عنوان کرد.وگفت: سال گذشته با انباشتگی 19 میلیون حلقه لاستیک و در کنار آن واردات لاستیک از کشورهای مختلف روبرو بودیم که در پی آن اقدام به برنامه ریزی جهت  مدیریت بحران نموده و اعلام کردیم  که تنها  لاستیک‌ها ی با استاندارد کیفی و برندهای معروف وارد کشور شوند.
وی با بیان سیاست‌های حمایتی وزارت صنعت ، معدن و تجارت  درخصوص تخصیص ارز مبادله‌ای، تعرفه‌ها و تسریع و تسهیل فرآیند تهیه مواد اولیه گفت: حمایت این وزارتخانه از نوع سیاستگذاری است ضمن اینکه فرایندهای بازار را رصد می‌کند.
صادقی  با تاکید بر اینکه  کالاها باید از طریق شرکت‌های اصلی که دارای خدمات پس از فروش و نمایندگی در کشور هستند وارد ‌شوند، افزود : بر اساس بند 6 دستورالعمل دولت در خصوص ساماندهی بازار ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت مکلف شد ، ورود کالاهای سرمایه‌ای و بادوام و خودرو مستلزم اخذ  نمایندگی خدمات پس از فروش و سپس اجازه ثبت‌سفارش کالا باشد.
وی  گفت: هم‌اکنون بیش از 60 نشان تجاری در زمینه خودرو از کشورهای اروپایی و آسیایی وجود دارد و رقابت برندها برای ارتقای خدمات پس از فروش است.
وی با اشاره به اهمیت نوین‌سازی و توسعه شبکه‌های توزیع از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای تصریح نمود: توسعه زیرساخت‌های تجاری و ساماندهی نظام توزیع در کشور شامل مسایل لجستیک می تواند در تسریع و تسهیل خدمات رسانی مفید باشد.
یدالله صادقی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ،اهم وظایف محوله معاونت را در حوزه‌ تنظیم بازار کالا و خدمات ،  مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تدوین دستورالعمل‌ها و ضوابط اقتصادی و تنظیم برخی مقررات مربوط به واردات کالا، مدیریت و تنظیم بازار عنوان کرد.
وی در ارتباط با اقدامات معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه کد شناسایی کالا اظهار داشت: با تشکیل 10کارگروه‌  اقدامات زیادی برای تسهیل پیش‌نیازهای شناسه کالا انجام شد که  تا 25 بهمن ماه کلیه کالاها در سه گروه الف ـ ب ـ پ تفکیک  می‌شوند.
صادقی  گروه الف را مربوط به طراحی سامانه برخی کالاها ذکر کرد و افزود : گروه الف شامل داروهای انسانی و حیوانی و مکمل‌های دارویی، فرآورده‌های بهداشتی و زیستی می باشد.گروه ب شامل لوازم خانگی از جمله تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماکرویو، وسایل نقلیه، منسوجات، طلا و دام زنده است که برای آنها مهلتی  4 ماه جهت شناسه کالا پیش‌بینی شده است وکالاهای گروه پ  شامل محصولات کشاورزی همچون  برنج، روغن، شکر، بذر، کود شیمیایی کالاهای گروه پ می باشند که 6 ماه مهلت برای شناسه دارند.
وی با بیان اینکه کالاهایی که در کشور تولید و وارد می‌شود از طریق ثبت الکترونیکی و فیزیکی امکان نظارت دقیق و بدون دستکاری را فراهم می‌آورند،گفت: سامانه اصلی و 5 زیرسامانه در سازمان‌‌های مختلف مثل گمرک، سازمان کشتیرانی، سامانه انبارها برای عملیات بازرگانی داخلی و خارجی وجود دارد .


تاريخ درج خبر: 1395/10/27 منبع خبر:


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی انجمن در وب سایت منتشر خواهد شد
نظرهائی که حاوی تهمت یا افترا باشد  و یا  غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
نام
ایمیل
نظر*
تکرار * :

© 1393
کلیه حقوق این سایت متعلق به انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران می باشد
933000