نام كاربري: كلمه عبور:

  متن خبر
مهندس نعمت زاده در دانشگاه خاتم :
بیش از 8 میلیارد دلار در قالب 68 طرح بعد از برجام در صنعت کشور سرمایه گذاری خارجی انجام شده است

« مهندس محمد رضا نعمت زاده »: در چهاردهمین همایش از مجموعه همایش های علمی و کاربردی اقتصاد مقااومتی در دانشگاه خاتم  با بیان این مطلب ، افزود : عملیات اجرایی برخی از این طرح ها 100 درصد و برخی دیگر به 90 درصد رسیده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید اقتصاد بدون نفت را جدی تر از قبل دنبال کنیم ، گفت: در 9 ماهه امسال نسبت به پارسال در صادرات غیر نفتی 9 درصد رشد داشته ایم و صادرات غیر نفتی کشور از 200 هزار دلار اول انقلاب، سال گذشته به 40 میلیارد دلار رسید و امسال به حدود 45 میلیارد دلار خواهد رسید.
وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه گفت: هم اکنون حدود 450 قطعه ساز اصلی و یک هزارو 200  قطعه ساز یدکی یا فرعی  در کشور وجود دارد  که با خودروسازان بزرگ همکاری می کنند و در این میان اگر خودرو سازی رشد لازم پیدا نکند بدنبال آن این قطعه سازان نیز در حالت رکود به سر می برند.
مهندس نعمت زاده  با اشاره به اینکه صنایع بزرگ و مادر به مراتب مزیت های بیشتری دارند افزود : 95 درصد از صنایع کشور از نوع کوچک و متوسط هستند که 40 درصد اشتغال کشور را تامین می کنند و 20 درصد ارزش افزوده را تولید می نمایند  و این در حالی است که واحدهای بزرگ صنعتی 80 درصد ارزش افزوده را تولید می کنند.
وی افزود : صنایع کوچک اقماری بوده و در صورت بده و بستان با صنایع بزرگ پویا و فعال می شوند.
محمدرضا نعمت زاده که در همایش اقتصاد مقاومتی سخن می گفت افزود: برای ایجاد یک صنعت بزرگ از زمان طراحی اولیه تا احداث و بهره برداری کامل حداقل  4 الی 5 سال طول می کشد لذا می بایست از اقدامات تکراری پرهیز نموده و و از تجارب سایر کشورهای موفق صنعتی و دانشگاهیان سود برد.
وزیر صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد : اخیرا سرمایه گذاری های جدیدی در بخش صنایع معدنی کشور شده است و ما درصدد تکمیل و بهم پیوستگی حلقه های زتجیره تولید صنایع معدنی از جمله فولاد هستیم واز معدن تا محصول نهایی این زنجیره قطع نشده و در تعامل با یکدیگر باشند.
مهندس نعمت زاده با بیان اینکه در دولت قبلی و فعلی یارانه تولید نصیب وزارت صنعت ، معدن و تجارت نشده است ، گفت: حتی از بودجه های ما برمی دارند تا بتوانند یارانه نقدی را پرداخت کنند.


تاريخ درج خبر: 1395/10/26 منبع خبر: شاتا نیوز


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی انجمن در وب سایت منتشر خواهد شد
نظرهائی که حاوی تهمت یا افترا باشد  و یا  غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
نام
ایمیل
نظر*
 تکرار * :

© 1393
کلیه حقوق این سایت متعلق به انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران می باشد
932113